Poștașul poate deveni istorie. A fost propusă o modificare importantă pentru toate firmele din țară

Senatorul PNL Teodor Atanasiu a propus un proiect de lege prin care firmele vor primi, la înfiinţare, o adresă de e-mail care să fie sediul electronic al operatorului economic, informează digi24.ro.

Prin urmare, orice comunicare transmisă online va avea aceleaşi efecte ca şi informările tipărite şi transmise prin poştă sau curier.

Iniţiativa ar reduce cheltuielile administraţiilor locale şi ale celei centrale cu tipărirea şi expedierea actelor administrative. Proiectul a trecut de comisii şi urmează să intre pe ordinea de zi a Senatului.

Potrivit avocatnet.ro, măsura vizează toți contribuabilii, fie ei persoane fizice sau persoane juridice care, în cadrul activităților profesionale fabrică, importă, depozitează, transportă sau comercializează produse ori părți din acestea sau prestează servicii.

În expunerea de motive anexată propunerii legislative, senatorul PNL a explicat că sediul unei firme este un element esențial în derularea activității acesteia, în special din perspectiva relaționării cu instituțiile statului sau cu partenerii contractuali, motiv pentru care propune facilitarea derulării comunicării și eliminarea multor costuri generate de tipărirea unor formulare, decizii, citații și alte asemenea acte administrative.

„Instituțiile statului continuă să transmită actele prin intermediul serviciilor poștale”

„Deși comunicarea prin mijloace electronice este o obișnuință în viața de zi cu zi, în continuare instituțiile statului (ANAF, instanțele judecătorești etc) continuă să transmită actele administrative prin intermediul serviciilor poștale sau de curierat, generând astfel interminabile amânări, vicii de procedură, costuri generate de tipărirea inutilă a acestor acte, afectarea mediului înconjurator etc”, precizează inițiatorul legii în expunerea de motive.

Dacă legea va trece de Parlament și va fi promulgată de președintele țării, fiecarui operator economic îi va fi alocată, în momentul înregistrării fiscale, o adresa de e-mail care să îl identifice, asemenea codului de identificare fiscală (CIF) sau codului unic de înregistrare (CUI). Adresa de e-mail va fi echivalentă cu sediul electronic al operatorului economic, mai notează avocatnet.ro.

Dacă propunerea va fi aprobată, firmele deja înfiinţate trebuie să-şi schimbe certificatul de înregistrare fiscală în şase luni de la publicarea actului normativ în Monitorul Oficial, pentru a primi şi sediu electronic.

Dacă acest articol vi s-a părut util, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Venituri mai mari pentru profesori. Cu cât cresc salariile dascălilor de la 1 decembrie
Țările cu cei mai înalți oameni. Pe ce loc se află România
Cele mai avantajoase oferte la boilere de la eMAG
Job-uri în Marea Britanie. Se caută șoferi cu salarii de 4.000 de euro