O locomotivă românească blindată a fost exportată în Suedia. Ce are special

FOTO: Softronic
FOTO: Softronic

Compania craioveană Softronic a trimis, săptămâna trecută, primele două locomotive electrice în Suedia. Acestea, numite LEMA, vor fi folosite pentru tractarea trenurilor de marfă și sunt capabile să funcționeze la o temperatură de -40 de grade Celsius.

„Aceste locomotive vor funcţiona în Suedia, dincolo de cercul polar, pâna în sud şi de aceea este nevoie să meargă la minus 40 de grade. Cele de la noi, cele din Ungaria, trebuie să meargă la minus 25 de grade.

Au capacitatea de a trage trenuri de marfă de 3.200 de tone. Am onorat prima parte a contractului semnat cu partenerii suedezi.

Urmează să se facă încercările pe calea ferata din Suedia, să se facă autorizarea locomotivelor, probele si apoi urmeaza celelalte comezi.

Sperăm să mai producem pentru Suedia alte 6 locomotive electrice”, a declarat Radu Zlatian, directorul de comunicare al Softronic, pentru Adevarul.ro.

Potrivit Jurnal Feroviar, este prima locomotivă „blindată” frontal și pe laterale cu tablă de 4 milimetri, „rezultatul fiind spectaculos, efectul de tablă vălurită dispărând complet”.

Partea electronică este protejată astfel împotriva umidității și a temperaturilor scăzute. „Sistemul de ventilatie a suferit modificări, partea superioară de admisie a aerului are altă configuraţie. La interior, totul este fabricat din oţel inoxidabil (inox), după specificaţiile Green Cargo, v3.0 fiind dedicată acestui operator”, mai precizează Jurnal Feroviar.

Locomotiva are o putere de tracțiune de până la 3.000 de tone, iar în condiții extreme, pe căi ferate dificile, cu pante mari, gheață, zăpadă sau multe frunze, poate tracta trenuri de 2.000 – 2.500 de tone.

Softronic a fost înființată în 1999 și este singurul producător de locomotive și rame electrice din România. În 2016 a avut o cifră de afaceri de 54,9 milioane de lei și un profit de 1,28 de milioane de lei.

Cei de la Softronic produc și trenul electric Hyperion, care circulă în prezent pe ruta Craiova-București-Constanța.

Sursa foto: Jurnal Feroviar

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.