Liviu Pop vrea să regândească examenul de Bacalaureat

Liviu Pop. Foto: Youtube
Liviu Pop. Foto: Youtube

Ministrul Educației, Liviu Pop, a scris pe Facebook că structura examenului de Bacalaureat și perioada de susținere a acestuia ar trebui regândite.

Analizând rata de promovare și participare la examenul de Bacalaureat din ultimii ani, Liviu Pop a ajuns la concluzia că este nevoie de o schimbare.

”Din punctul meu de vedere consilierea și orientarea școlară trebuie îmbunătățită, iar structura examenului de bacalaureat și perioada de susținere a acestuia trebuie regândite”, a scris Liviu Pop pe Facebook.

Ministrul Educației a invitat societatea civilă la dialog, precizând că așteaptă argumentele cu deosebit interes. Liviu Pop a menționat că va lua decizii ”doar după consultări publice serioase”.

În ultimii trei ani, aproape o jumătate de milion de elevi au încheiat studiile liceale, iar aproape 300.000 dintre ei au promovat examenul de Bacalaureat.

Iată datele prezentate pe Facebook de ministrul Educației:

– În anul școlar 2014-2015 am avut 191.447 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 154.420 (80.66% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 110.742 (57.84%) au promovat acest examen.
– În anul școlar 2015-2016 am avut 151.504 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.306 (80.73% dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 89.852 (59.31%) au promovat acest examen.
– În anul școlar 2016-2017 am avut 152.526 absolvenți ai învățământului liceal; dintre aceștia 122.990 (80.64%dintre ei) s-au prezentat la examenul de bacalaureat, iar 94.384 (61.88%) au promovat.

Liviu Pop este îngrijorat de cei 200.000 de elevi care nu au reușit să promoveze examenul de la inalul liceului.

”Ce facem în mediul familial, școlar, economic sau social pentru a îmbunătăți parcursul educațional al copiilor?”, se întreabă ministrul.

Voi ce credeți? Se impune o reogranizare a examenului de Bacalaureat?

1 COMENTARIU

  1. Este deja in vedere ca examenul de bacalaureat sa se desfășoare după o nou formula stabilită la începutul acestui an 2017. Text de lectura in primul subiect și întrebări referitor la înțelegerea textului. Acest mod de evaluare ajuta pe cei ce au inclus in rutina zilnică lecturatul. Din punctul meu de vedere, lucrurile ar trebui sa rămână cum s-a planificat deja. Deoarece pentru a absolvi examenul in cauza, elevul trebuie sa-și formeze o memorie și imagine vizuala dobândită prin lectura.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here