Invazie de mașini second hand în România

Invazie de mașini second hand în România

by -
Distribuie articolul pe:
FOTO: Craig Sunter/Flickr
FOTO: Craig Sunter/Flickr

Cifrele Direcției Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor arată că în primele patru luni ale acestui an s-au înmatriculat cu 74,7% mai multe autovehicule decât în aceeași perioadă a anului trecut.

Însă înmatriculările dominante sunt cele ale mașinilor second hand. Efectul este urmare a eliminării timbrului de mediu de la 1 februarie.

Potrivit News.ro, au fost înmatriculate aproape 29.000 de mașini noi și peste 167.000 de autoturisme second hand, cu 88,6% mai multe decât în primele patru luni din 2016.

Cele mai multe mașini sunt aduse din afara țării și sunt foarte vechi. Potrivit unei statistici, vârsta medie a parcului auto este 12,9 ani, cu 4,6 ani mai mare decât vârsta medie din Uniunea Europeană.

 Situația s-ar putea complica și mai mult, în condițiile în care, înainte de eliminarea timbrului de mediu, specialiștii spuneau că până în 2020, vechimea medie a parcului auto va ajunge la 14 ani.

O statistică realizată pentru 2015 arăta că în România sunt 1,2 milioane de mașini care au peste 20 de ani și peste 2,5 milioane care au peste 12 ani.

Anul trecut s-au înmatriculat aproape 95.000 de mașini noi, cu 16,95% mai mult față de 2015 și peste 297.000 de mașini second hand, cu 19% mai multe față de anul precedent.

Cele mai populare mașini second hand în 2016 au fost Volkswagen (84,817 mașini), Opel (47.903), Ford (33.024), BMW (23.860), Audi (23.616) sau Skoda (14.699).

Aproximativ 60% dintre mașinile second hand care se află la vânzare în România au defecțiuni care necesită reparații costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei mașini.

Cele mai multe mașini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în țară cu mai puțin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din țări precum Germania.

„Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, declară fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

loading...

0 comentarii

Raspunde