Încă un oraș cu metrou. Japonezii vor să construiască o linie subterană în România

FOTO: MichaelGaida/Pixabay.com
FOTO: MichaelGaida/Pixabay.com

Încă un oraș din România ar putea avea linie de metrou. Firme din Japonia vor începe un studiu de prefezabilitate prin care se va stabili costurile, traseul, unde vor fi intrările și ieșirile și schema de finanțare pentru metroul din Cluj Napoca.

Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc. Acesta a spus, într-o conferință de presă, că este vorba despre o investiție pe termen lung.

„Avem un buget aprobat care prevede şi realizarea unui studiu de prefazabilitate pentru realizarea metroului la Cluj-Napoca. Am fost contactaţi de reprezentanţii unor firme japoneze care au văzut interesul Clujului pentru metrou, le-am spus că sunt bineveniţi pentru o discuţie preliminară, aşa cum vom purta discuţii cu toţi cei interesaţi de a veni pentru realizarea proiectului de metrou.

Ne interesează acum să culegem toate datele necesare pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini în vederea realizării studiului de prefezabilitate, după care oricine, din Japonia până în SUA, poate veni la Cluj să se implice în acest proiect. Este un proiect pe termen lung, Clujul se va duce spre un milion de locuitori în 20-30 de ani, iar la acel moment va fi prea târziu să ne gândim la un proiect de metrou”, a spus Boc.

Nu e prima dată când se ia în discuția construcția unei linii de metrou în Cluj. De asemenea, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, în urmă cu trei ani, punea în discuție proiectul unui metrou pentru orașul de pe Bega.

Au fost stabilite atunci chiar și stațiile: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Grădina Zoologică și Aeroport. Primarul Robu spunea că s-a făcut o analiză, iar transportul subteran reprezintă „o soluție optimă”.

Prima linie de metrou din România a fost inaugurată la București pe 19 decembrie 1979, între stațiile Semănătoarea și Timpuri Noi. Sistemul are patru linii, iar singura stație situată la suprafață este în Berceni.

FOTO: MichaelGaida/Pixabay.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.