În timp ce CFR se afundă în datorii, nemții vând pe bani grei coșuri de gunoi care au fost folosite în trenuri

Acest coș de gunoi folosit pe trenurile germane se vinde cu aproape 40 de euro pe site-ul companiei. Foto: Deutsche Bahn

Compania feroviară Deutsche Bahn, deținută de către Republica Federală Germană, a început să vândă coșurile de gunoi folosite în treburi pentru a obține fonduri suplimentare.

Achim Strauss, purtător de cuvânt al companiei, a declarat pentru Euronews că Deutsche Bahn a vândut peste o sută de coșuri de gunoi second-hand, care au prețuri de până la 50 de euro. Feroviarii germani au recurs la această afacere pentru a obține bani cu scopul de a promova imaginea companiei.

Deutsche Bahn a oferit pe site-ul companiei patru modele de coșuri de gunoi, cu prețuri cuprise între 38,50 și 47,70 de euro. Toate modelele disponibile online au fost epuizate, însă compania a anunțat că de îndată ce va recondiționa alte garnituri, coșurile de gunoi vor ajunge la vânzare.

”Timp de zeci de ani în serviciul curățeniei transportului local, de acum încolo, un accesoriu inedit în camera unde organizați petreceri și un obiect de colecție pentru nostalgicii echipamentelor originale Deutsche Bahn”, se menționează în textul care acompaniază coșurile de gunoi pe site-ul companiei germane.

Există și critici ai ideii, în special pe rețelele de socializare, care și-au manifestat temerea că mulți oameni sunt reticenți să atingă coșurile de gunoi folosite și s-au întrebat cine și-ar dori așa ceva în casă.

Chiar și așa, inițiativa se bucură de succes. Deutsche Bahn a avut venituri de peste 40 de miliarde de euro în 2016, an în care profitul net al companiei a fost de 716 milioane de euro.

De cealaltă parte, Căile Ferate Române (CFR) este o companie tot mai neperformantă, înglodată în datorii, care oferă servicii de o calitate tot mai slabă. În prezent, în România, trenurile circulă cu o viteză medie inferioară celei din perioada interbelică.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.