Vânzările de mașini la mâna a doua au ajuns la un record istoric. Anul acesta, până în septembrie, s-au vândut 378.424 de mașini, potrivit unei analize realizate de Autovit.ro, pe baza datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Ministerul Mediului lucrează la un proiect pentru a stopa avalanșa de mașini la mâna a doua care vin din țările vestice, însă nu e clar, deocamdată, dacă va fi un impozit auto 2018 sau o taxă care se plătește o singură dată.
Din 2013 până în 2016, reînmatriculările se situa sub 200.000 de unități, potrivit datelor DRPCIV. În ceea ce privește anunțurile de pe platforma online Autovit.ro, s-a observat o scădere a ofertelor de mașini sub 3.000 de euro și o creștere a celor mai scumpe, de peste 15.000 de euro.
Cele mai populare patru mărci de pe platformă sunt Volkswagen, BMW, Audi şi Opel, acestea regăsindu-se în jumătate dintre anunţuri.
O zecime dintre autoturisme sunt scoase la vânzare la preţuri de peste 30.000 de euro, cele mai scumpe fiind modelele Ferrari, Lamborghini, Maybach, Bentley, Mercedes, Rolls Royce şi Porsche, care costă şi 150.000 de euro.
În funcţie de tipul de combustibil, maşinile diesel, care ar putea fi vizate în principal de impozit auto 2018, sunt de patru ori mai multe pe Autovit.ro decât cele pe benzină.
Impozit auto 2018. Ce se pregătește în Capitală
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat că are în intenție să pună o taxă pentru mașinile care tranzitează centrul Bucureștiului.
„În săptămânile următoare, vom avea o consultare populară, prin asociaţiile de proprietari şi prin primăriile de sector, de asemenea, va fi şi un sondaj de opinie, în care dorim să-i întrebăm pe bucureşteni dacă ar fi de acord, având în vedere creşterea numărului de maşini înmatriculate în Bucureşti, cu aproape 50.000 doar în acest an, şi ca urmare a eliminării taxei de mediu, să se introducă, pentru zona centrală, aşa cum se întâmplă în toate marile Capitale europene, o taxă de mediu.
Impozit auto 2018. Visul primarului din Paris pentru 2030
Parisul este unul dintre marile orașe europene care se confruntă cu problema poluării. Primarul din capitala Franței, Anne Hidalgo, visează ca până în 2030 să interzică mașinile pe combustibil iar deplasarea oamenilor sa se facă exclusiv prin intermediul mijloacelor de transport în comun, al mașinilor electrice și al bicicletelor.
600.000 de maşini traversează zilnic Parisul, cele mai multe fiind autoturisme cu motoare pe benzină sau motorină. Aşa că marea provocare a autorităţilor este să îi convingă pe şoferi să renunţe la transportul cu un autovehicul poluant.