Facebook se schimbă din temelii. Cum va arăta rețeaua socială?

Mark Zuckerberg, șeful Facebook, a anunțat că vor fi făcute numeroase modificări în modul de funcționare ale news feed-ului, postările companiilor și ale instituțiilor media urmând să fie tot mai puțin prezente în acesta.

În schimb, conținutul care provoacă discuții între prieteni va fi prioritizat. Companiile care au investit în a-și promova produsele pe Facebook vor observa o scădere în popularitatea postărilor, a precizat Zuckerberg. Schimbările vor fi implemenate în săptămânile următoare.

”Feedback-ul pe care l-am primit din partea comunității noastre arată că postările companiilor, mărcilor și instituțiilor media aglomerează news feed-ul și iau locul momentelor personale care ne ajută să ne conectăm mai mult cu ceilalți”, a scris Mark Zuckerberg.

Șeful Facebook a precizat că are o responsabilitate de a face rețeaua socială un loc mai bun pentru utilizatori. Conținutul public va fi promovat doar dacă va exista o interacțiune reală cu acesta, cum se întâmplă în grupurile de Facebook care discută emisiunile TV sau evenimentele sportive.

Zuckerberg a spus că timpul pe care îl vor petrece utilizatorii pe Facebook va fi, probabil, mai scurt, însă experiența va fi de o calitate superioară, după principiul: ”socializare activă, nu pasivă”.

”Este o schimbare foarte importantă”, a declarat, pentru BBC, Laura Hazard Owen, de la Universitatea Harvard.

”Va afecta instituțiile media. Vom vedea tot mai puține știri care apar organic pe pagina noastră”, a adăugat aceasta, menționând că Facebook ar putea prioritiza ”cele mai controversate subiecte”, acelea care generează conversații aprinse.

Rămâne de văzut cât de mult vor afecta aceste schimbări afacerile, după ce postările personale ale prietenilor vor deveni mult mai vizibile pe Facebook.