Autoritățile din țări precum Franța, Marea Britanie sau Norvegia se gândesc să reducă numărul de mașini pe motorină. Principalul motiv ar fi legat de faptul că acestea ar polua mai mult decât cele pe benzină, chiar dacă nu toți analiștii sunt de acord cu această ipoteză, potrivit Știrile TVR.

La sfârșitul anului trecut, prim-ministrul francez, Manuel Vallas, a declarat că promovarea mașinilor diesel de autorități a fost o greșeală și că trebuie eliminate, treptat, din circulație. În prezent, aproximativ 80% dintre francezi conduc o mașină diesel, iar aceștia urmează să suporte o acciză suplimentară pe motorină.

În România, din cele 6 milioane de autovehicule, aproape 2,5 milioane sunt pe motorină și 3,4 milioane sunt pe benzină. În Uniunea Europeană, mai bine de jumătate dintre mașinile vândute în 2013 au fost cele cu motoare pe motorină.

Motoarele diesel emit mai mult dioxid de azot

Motoarele pe motorină emit în atmosferă mai puține grame de dioxid de carbon, gazul asociat cu încălzirea globală, însă problema este că eliberează o cantitate mai mare de alte substanțe toxice printre care și dioxidul de azot. Acesta ar fi responsabil pentru diverse boli respiratorii.

Uniunea Europeană a decis să impună o limită de 40 micrograme pe metru cub de aer a dioxidului de azot. Cu toate acestea, în peste 300 de locuri din UE este depășită această limită. Potrivit Agenției Europene de Mediu, depășiri s-au înregistrat în marile capitale, precum Londra, Paris, Madrid sau Roma.

La nivelul Uniunii Europene s-a decis chiar să existe și sancțiuni pentru statele care nu iau măsuri de reducere a acestui nivel de noxe.

FOTO: Curtis Perry/Flickr

10 COMENTARII

  1. E una din cele mai mari tampenii aruncate de tehnocratii europeni de la Bruxelles>Nu ai cum a scoate din circulatie autovehiculele ce functioneaza cu motorina deoarece majoritatea transporturilor de pe uscat se fac CU ASTFEL DE MASINI!! Ex: camioane , camionete , dube , etc . Mai mult decat atat , randamentul motoarelor Diesel este net superior fata de cele Otto (benzina) ,consumul unui motor diesel este mult mai mic fata de unul pe benzina , chiar si emisiile de CO2 sunt mult mai mici , de aceea majoritatea a autovehiculelor (mari si mici) , vandute si ce se vor vinde vor fi pe motorina . INAINTE de a ”lansa”o idee , ”dragi” tehnocrati ce ne conduceti , va rog puneti-va mintea aia puturoasa la contributie.

  2. Ce randament? de 1.5l diferenta la 100km . E mica diferenta masina mica diesel pentru bagatori de degete … ! Deci daca dauneaza sanatatii sa le scoata.

    • Cum să fie randamentul de numai 1.5l/100km?!? Cele pe benzină consumă 7l/100km, iar cele pe motorină consumă 3.5l/100km. Cum să fie randamentul de numai 1.5 litri/100km?!?!?

  3. pare-se ca nu au ce face cu benzina (productia este mare),iar motoarele Diesel functioneaza si cu combustibil bio obtinut din uleiul de rapita,deci iar vor sa ne bage pe gat vointa „baietilor”.

  4. Un motor diesel poate sa functioneze chiar foarte bine cu orice arde. Producatorii imediat vor scoate motoare diesel pe benzina. Nu este nici o problema. Este imposibil ca un motor pe motorina sa emita mai multi poluanti decat un motor pe benzina care consuma dublu. Problema adevarata este ca rafinariile nu au ce face cu benzina pe care nu o prea mai cumpara nimeni.

  5. Sustin ceasta masura. Dependenta de combustibilii fosili si efectele nocive asupra atmosferei trebuiesc rezolvate in mod European. EUROPA TREBUIE SA FIE UN EXEMPLU CA SA SUPRAVIETUIASCA CONCEPTUL!

  6. Voi ati citit doar titlul si v-ati apucat de comentat? Cititi o lista cu noxele emise de un diesel si apoi una cu de la benzina, asa ar trebui sa va lamuriti de ce fac asta.
    Aceasta masura nu este noua. Deja este aplicata in Atena de ani buni.
    Probabil asa va fi stimulata piata combustibililor alternativi (ulei de floarea soarelui, de porumb). Poate asa va fi stimulata si de autoturismele cu propulsie electrica (cu baterii sau cu hidrogen).

  7. Se leaga de autoturismele diesel , dar de sutele de avioane de peste 100 de tone care sunt in aer in fiecare moment si perturba clima globala nu zice nimeni sa le interzica . A cata mia parte de poluare o produc autoturismele diesel ?
    Mi se pare gandirea unora satui de bani care nu stiu ca si altii au dreptul sa circule (sau nu au voie decat bogatii ? ) .
    Ne miram de ce se ciurcula cu carute in secolul 21 ; pentru ca saracii nu-si permit (sau nu au voie indirect) sa-si cumpere un vehicul mic motorizat .
    Nu toata lumea vrea sa plece in tromba si sa alerge ca nebunii ! Cine a condus un motor diesel stie ce comod este de condus iar cine stie chimie stie ca de fapt motorina este mai ieftin de produs ca benzina ; restul sunt discutii aiurea .
    Poluarea este in primul rand functie de cati Km parcurge un vehicul . Acest lucru deja exista in pretul carburantului (majorat fortat la motorina) .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here