3 domenii cu potențial pentru extindere în piețe internaționale

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Orice antreprenor visează ca la un moment dat afacerea lui să se extindă peste hotare, iar unele domenii au mai multe șanse de extindere.

Un business deștept are un potențial infinit și indiferent în ce arie ar fi investiția, tot poate să-și lărgească plaja de public și să meargă dincolo de granițe. În țara noastră există puține companii ce au ieșit pe alte piețe, însă asta nu înseamnă că este imposibil. Pentru unele domenii e chiar floare la ureche. Iată care sunt acestea:

  • Tehnologia

Tot mai mulți giganți din IT se uită către România cu interes. Unele publicații vorbeau chiar despre Cluj ca despre un Silicon Valley al Europei. Dacă luăm în calcul și nenumăratele știri legate de români care lucrează pentru unele dintre cele mai mari companii de IT din lume, pare limpede că în acest domeniu există un loc aparte rezervat românilor. Spațiu pentru noi companii românești din aria tehnologiei este în continuare din plin, iar pentru ele există și diverse programe guvernamentale sau programe prin care se pot obține fonduri europene nerambursabile.

Există deja mai multe companii din această zonă care s-au extins în alte țări și care, chiar mai mult decât atât, au ajuns extrem de apreciate. Ele pot fi cu siguranță un exemplu și reprezintă dovada că este un domeniu ce se pretează la ieșirea pe piețe internaționale.

  1. Legumele și fructele bio

Produsele alimentare bio sunt la mare cerere în ultimii ani, iar România este țara europeană cu cea mai mare suprafață de teren arabil, așa că o afacere din această zonă poate fi ușor conectată cu exteriorul. De la legumele clasice, românești, până la cartoful mov și sparanghelul, care sunt mai scumpe, produsele bio sunt foarte căutate, iar prețurile lor de vânzare sunt adesea suficient de mari încât afacerile să aducă profit la scurt timp de la înființare. Totodată, fructele de pădure, dar și cele medicinale, cum ar fi cătina, sunt și ele foarte căutate.

Datorită suprafeței cultivabile mari de care dispunem, și programele europene cu fonduri pentru businessurile din acest domeniu există din plin. Fondurile europene sunt un punct de pornire important pentru a fonda un business, iar domeniul este unul promițător.

  1. Cosmeticele

Exista deja branduri de cosmetice care au trecut hotarele țării noastre, iar loc pentru unele noi este suficient. Companiile de produse de înfrumusețare sunt legate și de culturile de plante cu diverse efecte cosmetice, iar sursa pentru aceste plante poate fi chiar o altă companie românească. În același timp, există o companie de produse cosmetice ce are drept ingredient apa termală de la Băile Herculane și care sunt comercializate și în afara țării.

Lista noastră cuprinde doar trei domenii, însă vedem și în zona afacerilor din construcții companii care au trecut vama. Arabesque, fondată de Cezar Rapotan este un exemplu în acest sens. În același timp, este și un exemplu de afacere pornită cu o idee simplă și foarte utilă, lucru ce demonstrează că o afacere care răspunde unei cereri reale poate depăși, la propriu, granițele.

Sursa foto: Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.