Cum arată lucrările elevilor respinși la BAC pentru că au avut tipuri diferite de scris

Doi elevi din Dâmbovița au fost eliminați la proba de Istorie de la Bacalaureat, după ce s-a constatat că au scris diferit în lucrări
Doi elevi din Dâmbovița au fost eliminați la proba de Istorie de la Bacalaureat, după ce s-a constatat că au scris diferit în lucrări

Corpul de control al ministrului Educației a stabilit că decizia de eliminare din examenul de Bacalaureat a doi elevi din județul Dâmbovița, din cauza faptului că aveau mai multe tipuri de scris în lucrări, este corectă.

Ambii elevi au fost eliminați la proba Istorie, însă vor putea susține din nou examenul în sesiunea din august.

O echipă de control a Ministerului Educaţiei Naţionale a făcut vineri şi luni o serie de verificări la Centrul zonal de evaluare constituit la Liceul Teoretic „Benjamin Franklin” din Bucureşti, respectiv la centrele de examen organizate la Liceul Teoretic „Goga Ionescu” din Titu şi Colegiul Naţional „I.L. Caragiale” din Moreni (ambele din judeţul Dâmboviţa), unde au susţinut examenul cei doi elevi.

„Controlul a avut ca tematică verificarea respectării prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea examenului naţional de Bacalaureat în sesiunea iunie-iulie 2017. Verificările au vizat respectarea prevederilor legale privind eliminarea din examen a doi candidaţi din judeţul Dâmboviţa ale căror lucrări au fost trimise spre evaluare în municipiul Bucureşti”, anunţă Ministerul Educaţiei, într-un comunicat de presă.

În urma analizei documentelor puse la dispoziţie, echipa de control apreciază că cele două lucrări au toate aparenţele unor lucrări autentice, redactate de cei doi candidaţi în timpul probei de examen fără alte intervenţii ulterioare, însă prezintă semne distinctive ce constau în scrierile/grafiile total diferite folosite în redactarea lor, mai transmite Ministerul Educației.

„Conform art. 56, punctul 5 din Anexa 2 a ordinului de ministru nr. 4799/2010, „înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive, care ar permite identificarea lucrării, atrag după sine anularea lucrării scrise respective.

Propunerea de anulare se poate face atât în centrul de examen, cât şi în centrul de evaluare, de către persoanele din comisie care sesizează semnele distinctive, iar decizia se ia de către preşedintele comisiei, după consultare cu comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti”, au mai precizat reprezentanţii Ministerului Educației.

Iată cum arată cele două lucrări:

Lucrarea numărul 1 (click pe imagine pentru mai multe detalii)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lucrarea numărul 2 (click pe imagine pentru mai multe detalii)

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here