Cerere tot mai mare pentru optimizarea SEO, în marketingul online

Optimizare SEO

Tot mai multe business-uri inteleg necesitatea prezentei lor in mediul online. Pentru ca peste 95% dintre oameni cauta produse si servicii in Google, activitatea de optimizare SEO a devenit tot mai solicitata. Cand cererea este mare, in orice piata apare si oferta bogata. Iar aceasta, nu are cea mai buna calitate.

Din pacate foarte multe companii, nespecializate in servicii SEO, au inceput sa introduca in oferta lor si aceasta activitate. Din acest motiv, mare parte din serviciile SEO oferite sunt de slaba calitate si sunt prestate de oameni care nu au un inalt nivel de pregatire in acest domeniu.

Desi este un pleonasm, expresia “optimizare SEO” reprezinta cel mai cunoscut termen la noi. Din acest motiv, toate agentiile SEO se “bat” sa castige top 3 in Google pentru aceasta expresie. Sunt multi care platesc anunturi sponsorizate in Google pe expresiile cautate in SEO iar cei care nu cunosc foarte bine domeniul aleg sa lucreze cu aceste agentii, care de fapt nu demonstreaza nicio calitate pentru serviciile oferite. Cand alegem o agentie SEO ar trebui s-o gasim in primele rezultate Google, in listarea Organica (naturala, neplatita) pe cautarile cele mai importante din domeniu: optimizare SEO, agentie SEO, servicii SEO… etc. In felul acesta, avem din start un exemplu al calitatii muncii lor. Pe cei mai buni, ii vom gasi acolo, in topul Google. Sigur, daca avem un business mic, este putin probabil sa ne permitem sa lucram cu cei mai buni. Dar nu “strica” sa-i contactam si sa le cerem o oferta, o parere.

Agentia SEO iAgency.ro, condusa de Ovidiu Joita, este una dintre cele mai vechi agentii de SEO, fiind fondata in 2008. Ovidiu Joita este un specialist de marketing online, prezent la evenimentele cele mai importante din acest domeniu, in calitate de Speaker sau moderator. Este una dintre agentiile SEO, de top, chiar si in Google, demonstrand calitatea serviciilor oferite prin rezultatele aduse clientilor sai. Ovidiu Joita ofera clientilor sai si consultanta de business in mediul online, serviciu greu de gasit in Romania.

Astazi, optimizarea SEO nu mai este un serviciu tehnic, pe care-l poate oferi si o firma de programare sau o agentie de PPC (Pay per Click – reclama Google Adwords, Facebook Ads). O agentie SEO trebuie sa aiba oameni bine pregatiti in Business Understanding (intelegerea business-ului clientului) pentru a putea scoate “in fata” punctele forte ale acelui business si elementele de “trust mark” (incredere). De asemenea o agentie SEO trebuie sa aiba oameni capabili sa scrie articole si continut la o calitate ireprosabila. Optimizarea SEO nu mai presupune doar o optimizare a paginilor site-ului si cumpararea de linkuri, ci presupune o strategie de comunicare specifica agentiilor de PR (Public Relations). Din acest motiv serviciile SEO s-au transformat in mare masura intr-o activitate de marketing online.

Fiind vorba de altceva, fata de cum era in urma cu 2-3 ani, activitatea de optimizare SEO a devenit mai costisitoare. Bugetele de SEO, la o agentie de top, pornesc de la 5-6 sute de euro pe luna si pot ajunge si la 3-4 mii de euro pe luna, in functie de domeniul de activitate si competitia existenta pe acel domeniu.

 

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.