Cele mai scumpe produse vândute de Black Friday

Marile magazine online anunță că sărbătoarea cumpărăturilor de anul acesta, Black Friday, a fost un succes. Ediția din acest an a Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping din an, a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMAG și 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% raportată la ediția anterioară din 2016.

„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a  devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De asemenea, încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce arată și un comportament mai informat al clienților – aceștia au fost interesați să își eficientizeze timpul de comandă. Salvarea datelor de card în contul de client a optimizat foarte mult timpul de comandă, jumătate din plățile online au fost efectuate astfel, iar experiența clientului a fost una foarte bună.

A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare. „Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune. Această tendință este susținută de creșterea veniturilor din ultimul an și de deschiderea de a investi în calitatea vieții”, a completat Tudor Manea.

Cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.

Una dintre cele mai mari comenzi la eMAG a fost un Range Rover Sport 3.0 în valoare de 85.999 euro cu reducere de peste 19.000 euro (18%).

Black Friday la Fashion Days

Fashion Days a înregistrat comenzi în valoare de 26,2 milioane de lei, sumă fără TVA, de Black Friday, în creștere cu 50% față de vânzările de anul trecut.

În total, traficul cumulat pe site și în aplicația de mobil a fost de 25 de ori mai mare față de o zi obișnuită, clienții accesând 6 milioane de pagini de Black Friday.

Achizițiile speciale de Black Friday s-au menținut în topul preferințelor clienților, iar cele mai cumpărate branduri de lux au fost: Valentino, Prada, Furla, Tissot, Diesel Black Gold și Max & Co. Valoarea cumulată a produselor de lux a reprezentat 10% din totalul vânzărilor înregistrate de Fashion Days.

Cel mai scump produs cumpărat de un client Fashion Days a fost o geantă de la Prada, la prețul de 7.590 de lei. În medie, valoarea unei comenzi plasate pe Fashion Days a fost în valoare de 380 de lei și a inclus 2,9 articole.  Cea mai mare comandă plasată a fost în valoare de 14.500 de lei, iar comanda cu cel mai mare număr de produse a inclus 55 de articole.

Black Friday la evoMAG

Campania de Black Friday desfăşurată de evoMAG în acest an a generat vânzări totale de 3,2 milioane de euro. 1,9 milioane de euro a fost valoarea vânzărilor înregistrată în primele două runde de Black Friday, iar vânzările din intervalul 17 – 19 noiembrie au urcat la 1,3 milioane de euro.

Numărul total de vizite pe site-ul evoMAG.ro a urcat, în campania de Black Friday, la aproape 1,4 milioane, cu peste 500.000 de vizite înregistrate în runda finală de Black Friday. Interesul crescut pentru reducerile de Black Friday din perioada 17 – 19 noiembrie a determinat epuizarea rapidă a stocului pe anumite categorii – peste 60% din stocul total, de 33.000 de produse – după doar 15 ore de la startul campaniei.

Bărbaţii au fost cei mai cheltuitori. Astfel, din totalul clienţilor care au comandat, 73% au fost bărbaţi şi 27% femei. De asemenea, peste 30% dintre clienţi au ales să plătească online, cu cardul, produsele achiziţionate de Black Friday.

Cea mai mare comandă, în valoare de 29.700 lei, a aparţinut însă unei femei. Comanda conţine 34 de produse electronice, electrocasnice şi de îngrijire personală necesare pentru dotarea corespunzătoare a unei case moderne: aspirator, cuptor cu microunde, uscător de păr, robot de bucătărie, răcitor de vin, televizor, cuptor încorporabil, sandwich maker, maşină de spălat, fierbător electric, încălzitor terasă, storcător de fructe, plită încorporabilă, prăjitor de pâine, router wireless, maşină de tocat, combină frigorifică, grătar electric.

Cel mai scump produs achiziţionat de Black Friday a fost un televizor 4K Samsung, în valoare de 10.099 lei.

 

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.