Cele mai grave probleme semnalate de turiști de sărbători la ANPC

ANPC
În timpul sărbătorilor, 33 de persoane au reclamat la ANPC condițiile din camere și de la restaurant Foto: Facebook ANPC

Atunci când vine vorba despre reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, românii sunt campioni în plângeri cât se poate de serioase, dar și într-unele cu adevărat hilare.

Calitatea mâncării, frigul din cameră și condițiile precare de igienă au fost cele mai blamate la ANPC odată cu sărbătorile de iarnă, iar turiștii au încercat să își ceară drepturile precum se întâmplă și în alte țări civilizate.

Mediafax
a solicitat un răspuns de la ANPC în privința tuturor sesizărilor care au fost făcute în timpul și după sărbătorile de iarnă și a aflat că au existat 33, iar majoritatea nu au fost nici acum soluționate.

Dacă pentru câțiva români masa de Revelion a fost un dezastru, iar temperatura ambientală din restaurant a fost de 12-15 grade și meniul servit în farfurii nespălate, la Galaţi, o persoană care şi-a petrecut Revelionul într-un restaurant s-a plâns de frig, de fumul de ţigară şi de lipsa unei instalaţii de aerisire, precum şi de zgomot şi de mâncarea rece.

În Bârnova, județul Iași, masa de Revelion s-a soldat pentru o persoană cu o stare generală proastă, iar la Alba-Iulia un client a reclamat atitudinea personalului din restaurant și faptul că acesta l-a refuzat să îl servească cu bere.

Condițiile din restaurante și din camere, principalele reclamate la ANPC

Nici în Durău, Neamț, turiștii nu au fost mulțumiți de serviciile restaurantului ales pentru masa de Revelion, iar plângerea de la ANPC a constat în faptul că localul nu a inclus ţuică şi vin de colecţie, dar și faptul că preparatele servite în ziua de 1 ianuarie nu corespundeau reţetelor tradiţionale.

La munte, turiștii au avut parte de asemenea de servicii nesatisfăcătoare și de aroganța personalului. Un alt petent, care achitase masa de Revelion în avans la un local din Braşov, a fost anunţat că rezervarea respectivă a fost acordată altor clienţi, iar la Buşteni, unui client i-a fost anulată rezervarea pentru cazare pe motiv ca nu a făcut rezervare şi pentru servirea mesei. Clientul unui restaurant din Azuga a reclamat că a găsit în ciorbă o insectă, iar bucătarul unității s-a comportat într-un mod arogant și nepotrivit cu situația creată.

Alți turiști au îndurat frigul și lipsa apei calde din camere, iar unii au reclamat condițiile de cazare care nu corespundeau celor prezentate pe site, dar și faptul că le-a fost solicitat alt preț decât își dăduseră acordul la momentul rezervării.

Ca în fiecare an de sărbători, nici condițiile din cameră, mobilierul, lenjeria și curățenia nu au fost omise de către turiști, care au reclamat la ANPC atunci când au întâmpinat igrasie, lenjerie ruptă, mobilier stricat și aparate electrice defecte.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.