Cel mai mare concurent al lanțului Ikea își deschide primul magazin în...

Cel mai mare concurent al lanțului Ikea își deschide primul magazin în România

    by -
    Distribuie articolul pe:
    FOTO: XXXLutz
    FOTO: XXXLutz

    Al doilea lanț de magazine în topul vânzărilor de mobilă și bricolaj în Europa, după IKEA, anunță deschiderea primului magazin în România. Este vorba despre austriecii de la XXXLutz, care, potrivit jurnaliștilor de la opiniatimisoarei.ro, vor deschide în toamnă primul magazin la Timișoara. Magazinul va fi sub brandul Momax, o divizie a grupului austriac, ce cuprinde produse din gama mediu premium.

    Austriecii se gândesc deja să-și deschidă în viitorul apropiat încă două magazine, în Cluj și în Capitală. Compania austriacă are o cifra de afaceri de 3,7 miliarde de euro și 28.000 de angajați în 297 de magazine în toată Europa.

    Magazinul din Timișoara va avea o suprafață de 6.500 de metri pătrați, iar întregul teren va fi de 11.880 de metri pătrați.

    De asemenea, de anul trecut, IKEA a anunțat planuri de extindere în România. Primăria Generală a Capitalei a aprobat Planul Urbanistic Zonal pentru magazinul IKEA de pe Bulevardul Theodor Pallady. Reprezentanții IKEA urmează să înceapă construcția, iar inaugurarea va avea loc la sfârșitul lui 2018.

    Noul magazin va avea o suprafață de aproximativ 37.000 de metri pătrați și va avea 300 de angajați. Investiția va fi de aproximativ 80 de milioane de euro. IKEA vrea ca noul magazin să folosească doar energie regenerabilă. Vor fi sisteme de energie geoterală și panouri solare integrate. De asemenea, vor exista și stații de încărcare pentru mașinile electrice, iar suprafața de spațiu verde din totalul terenului va fi de 30%.

    Pe termen mediu, IKEA vrea să deschidă magazine și în alte orașe din țară, iar pe listă sunt Cluj, Brașov sau Timișoara.

    Reprezentanții magazinului au anunțat că au în plan să ajungă la nouă magazine în România. IKEA Băneasa a înregistrat în perioada septembrie 2015 – august 2016 vânzări de peste 510 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de peste 20% față de perioada precedentă. Aceasta este cea mai mare creștere pe care a înregistrat-o IKEA în România de la deschidere.

    0 comentarii

    Raspunde