Cei 5 pași de urmat, dacă vrei să faci bani în industria frumuseții

Sursa foto: Shutterstock
Sursa foto: Shutterstock

Dacă investești acum în industria frumuseții, ai încă șanse bune să tragi lozul cel mare. Un studiu al Professional Beauty Association din Statele Unite arată că serviciile de înfrumusețare sunt tot mai căutate, în lume. În România, cifrele de afaceri ale saloanelor de înfrumusețare crescuseră, anul trecut, cu nu mai puțin 70%, față de 2015, potrivit Institutului Național de Statistică (INS).  

La baza acestei dezvoltări spectaculoase par să fi stat doi factori: creșterea veniturilor românilor și dorința lor de a arăta, în permanență, ca scoși din cutie.

Ce presupune să profiți de acestă conjunctură și să îți deschizi, în acest an, un salon de înfrumusețare care să îți producă bani, poți afla din materialul pe care ți l-am pregătit.

De fapt, aceștia sunt singurii pași pe care ar fi nevoie să îi urmezi, pentru a avea succes:  

  1. Alege cum să investești

Poți porni în industria frumuseții pe propriile picioare sau poți cumpăra prestigiu și experiență de la cei care și-au creat deja un nume sonor, în branșă. Practic, ai posibilitatea să:  

  • Cumperi o franciză. Vei plăti, din start, o sumă mare, cuprinsă între câteva mii și câteva zeci de mii de euro. Investiția inițială îți va da, însă, privilegiul de a te folosi de reputația și de cunoștințele celor care au creat marca francizată.
  • Cumperi un salon independent. Sunt antreprenori pe care industria frumuseții i-a obosit sau i-a adus în sapă de lemn. Parte dintre ei sunt dispuși să își vândă saloanele mobilate și utilate. Dacă are încă angajați experimentați și clienți fideli, un astfel de salon ar merita atenția ta.
  • Îți creezi propriul concept de salon. Ar însemna să îți închiriezi spațiu, să îl dotezi și să îl mobilezi și să cauți profesioniști pe care să îi angajezi. Practic, va trebui să faci totul de la zero. Îți va fi mai greu, iar șansele să eșuezi cresc. Dar succesul, dacă îl vei obține, ți se va datora în întregime.
  1. Găsește un loc potrivit, cu trafic pietonal intens

Există saloane de înfrumusețare care au succes, în ciuda faptului că sunt situate pe străzi lăturalnice. A încerca, însă, să le urmezi exemplul, fără să ai experiență în domeniu, ar putea fi fatal pentru afacerea ta.

Ca să îți crești șansele de succes, asigură-te că îți vei deschide salonul într-un spațiu cu trafic pietonal intens. Spre exemplu, într-un mall. Chiria, pe metrul pătrat, e cam 22 euro pe lună, potrivit anunțurilor postate online de proprietari.

Dacă vrei să deschizi un simplu coafor, ți-ar ajunge și un spațiu de 50 de metri pătrați. Dacă însă ai de gând să deschizi un Spa sau un salon de remodelare corporală, vei avea nevoie de cel puțin 100 de metri pătrați, ca să poți primi mai mult de doi-trei clienți simultan, fără să încalci normele de igienă impuse de Ministerul Sănătății.   

  1. Investește în tehnologii revoluționare

Frumusețe fără tehnologie nu există. Deja realitatea augmentată le oferă femeilor posibilitatea să testeze, de oriunde s-ar afla, produse cosmetice, prin intermediul unei simple aplicații de mobil.

În plus, datele INS arată că cele mai mari creșteri ale cifrelor de afaceri le-au raportat, anul trecut, saloanele cu dotări ultramoderne.

Recomandabil ar fi, deci, să îți cumperi de la început cele mai moderne tehnologii pe care ți le poți permite. Spre exemplu, dacă vei oferi servicii de remodelare corporală, astfel de aparatura pentru slabit te-ar putea ajuta să le oferi clienților servicii pe care cu greu le-ar putea găsi în alte saloane.

  1. Angajează personal devotat meseriei

Succesul afacerii tale depinde, în mare măsură, de modul în care angajații tăi se vor  comporta cu clienții.  

“Nu angajez oamenii în funcție de talentul lor sau în funcție de nivelul lor de pregătire. Îmi  pot învăța angajatul cel nou să își îndeplinească sarcinile pe care vreau să i le încredințez. Dar nu-l pot învăța să să își iubească și să își răsfețe clientul,” spune Dallas Alleman, fondator al  Salon Du Beau Monde, unul dintre cele mai apreciate saloane de înfrumusețare din New Orleans.

În consecință, atitudinea angajatului nu ține loc de competență, dar contează mult, când vrei să fidelizezi clienții.

  1. Stabilește, de la început, prețurile corecte

Dacă prețurile serviciilor tale vor fi prea mari, numărul de oameni care și le vor permite va fi limitat. Dacă, însă, le vei scădea prea mult, riști să ajungi în sapă de lemn.

Când stabilești prețurile, ține  cont de zonă în care ai deschis salonul. Dacă în jur locuiesc oameni înstăriți, din clasa de mijloc, merită să încerci să oferi tratamente exclusiviste, pe care să le taxezi ca atare. Dacă însă vei sfârși lucrând într-un cartier muncitoresc, îți vei ține salonul de pe urma serviciilor simple, cu preț accesibil.  

Ca să afli cât trebuie să încasezi, ține cont de:  

  • costurile totale estimate de funcționare ale salonului. Jumătate din acești bani se vor duce pe materialele folosite și pe salarii. În rest, vor fi taxe, impozite și facturi.
  • profitul pe care îl vizezi. De regulă, pentru un salon proaspăt înființat, profitul anual este de 11- 15 la sută din cifra de afaceri

Odată ce știi câți bani vei cheltui și cu câți vrei să rămâi în buzunar, e mai ușor să îți dai seama cât ar trebui să încasezi, de pe urma serviciilor prestate.     

Dacă ții cont de aceste câteva sfaturi simple și clare, ai toate șansele să faci bani frumoși, investind în industria frumuseții. De tine depinde să le urmezi și să reușești să oferi servicii de cea mai bună calitate, folosind ultimele tehnologii în domeniu.

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.