Cauciucuri de iarnă. Care sunt cele mai bune anvelope pentru anotimpul rece

Cauciucuri de iarnă
Cauciucuri de iarnă

Imediat după ce e anunțată prima zăpadă, la service-urile auto sunt cozi, pentru că șoferii vin cu mașinile să le treacă la cauciucuri de iarnă. Iată câteva lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acest tip de anvelope:

Cum funcționează o anvelopă de iarnă? Cauciucurile de iarnă nu alunecă pe gheaţă, ci pe apa formată între zăpadă şi cauciuc. Datorită forţei de apăsare apare o degajare de energie, care se transformă în căldură, cea care face să se topească gheaţa şi zăpada. Cu cât e mai frig afară, cu atât avem aderenţă mai bună, pentru că se face mai greu stratul de apă. E același principiu ca la doi bulgări de zăpadă: nu alunecă niciodată unul pe celălalt. De aceea există tăieturi lamelare şi curbe pe cauciucul de iarnă. Acolo agaţă zăpada, iar cea din cauciuc cu cea de pe carosabil fac efectul „zăpadă- zăpadă” și creează o aderenţă bună.

Când treci la cauciucuri de iarnă? Cauciucuri de iarnă se folosesc atunci când temperaturile scad sub 7 grade Celsius. Dacă sunt folosite la temperaturi mai mari de 7 grade, acestea nu se vor toci, însă e important și modul în care conduce șoferul când afară e mai cald iarna. Oferte la anvelope de iarnă puteți studia ⇒ AICI

Ce amendă riști? Legea spune că sancțiunea contravențională este amendă de la 9 la 20 de puncte și ca măsură complementară se reține certificatul de înmatriculare. De asemenea, legea mai precizează și că dacă ești implicat într-un accident, din vina ta, și nu ai cauciucuri de iarnă, vei suporta costurile de „degajare și fluidizare a traficului”.

Cum recunoști cauciucurile de iarnă? Amprenta de pe anvelope de iarnă este mai reliefată. Au pe ele un fulg de zăpadă sau inscripția M+S. Aceste semne arată faptul că aceste anvelope sunt testate și omologate. Pe suprafaţa de rulare există tăieturi speciale, de tip lamelar dispuse în curbe şi în zig zag.

Sunt bune cele second hand? Legea spune că limita de uzură pentru cauciucuri de iarnă este de 1,6 mm. testele arată că de la 8 mm, cât are o anvelopă de iarnă nouă, până la 4 mm, aderența este mai scăzută. Însă, de la 4 mm scade abrupt, iar șoferul poate avea probleme serioase.

Sunt bune cele all seasons? Specialiștii spun că nu le poți înlocui pe cele de iarnă cu all seasons. O caracteristică a anvelopelor all seasons e că amprenta pneului pentru anotimpul de iarnă este pe mijloc, iar pe margine e amprentă pentru vară. Practic, oferă doar 50% siguranţă faţă de anvelopele dedicate fiecărui anotimp.