Ce poate cumpăra 1 dolar. De la jumătate de rezervor de benzină, la o gumă de mestecat

O jumătate de rezervor de benzină, o ciocolată mică, 40 de ouă de prepeliță sau un kilometru de plimbare cu taxiul. Acestea sunt doar câteva dintre produsele sau serviciile care pot fi plătite cu echivalentul unui dolar, în diferite țări ale lumii.

Cotat la o valoare de 3.6474 lei, în România, cu un dolar poți cumpăra 2,7 călătorii cu RATB-ul, trei pâini și jumătate sau un cheeseburger de la McDonalds.

Și asta în timp ce în Venezuela, pentru echivalentul unui dolar, poți umple pe jumătate rezervorul de benzină, potrivit site-ului rusesc bigpicture.ru, citat de ziare.com.

Pentru aceeași sumă, în Mexic, pot fi cumpărate 48 de banane, de mărime mijlocie.

Pe de altă parte, în Zimbabwe, dolarul se arată a fi mult mai valoros. De exemplu, scriu cei de la bigpicture.ru, la tarabele târgului din Harara, poți cumpăra cu 1 dolar tot felul de mărfuri, de la îmbrăcăminte la alimente, electrocasnice, veselă și chiar mobilă cu prețul standard a echivalentul unui dolar.

La polul opus, dolarul nu valorează prea mult în Australia, unde atât costă un minut de convorbire la telefonul mobil.

Tot “mărunțiș” este considerat dolarul și în Canada, unde poți plăti cu el un măr, în Belgia, unde poți cumpăra o gumă de mestecat sau în Danemarca, unde cu un dolar poți cumpăra doar o ciocolată mică pentru copii.

Și asta în timp ce în Arabia Saudită, un dolar achită prețul unui kilometru parcurs cu taxi-ul , iar în Finlanda, un dolar este taxa de acces într-o toaletă publică.

La polul opus, în Vietnam, la prețul de un dolar, obții 40 de ouă de prepeliță, iar în Kenya, cu același dolar poți plăti opt verze, patru cepe și patru roșii.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.