Care este cel mai puternic brand românesc

Dacia rămâne cel mai puternic brand din România. Foto: Dacia.ro

Cel mai valoros brand din România a rămas același și în acest an, fiind singurul care valorează peste 1 miliard de euro, potrivit topului Brand Finance Romania 50 pentru 2018.

Este vorba de Dacia. Constructorul auto din România este în plină ascensiune financiară, vânzările sale internaționale prin rețeaua Renault fiind tot mai consistente. Peste 90% din producția locală este exportată.

Dacia este de departe cel mai valoros brand din România, fiind evaluat la 1,24 miliarde de euro, fiind pe locul 60 în topul mondial al brandurilor din domeniul auto.

Valoarea celor mai puternice branduri din România a crescut cu 14% față de anul trecut, până la 4,3 miliarde de euro.

Majoritatea brandurilor din Top 10 și-au păstrat locul în clasament față de 2017, doar BCR a coborât două poziții, până pe 10, în urma unei scăderii a valorii mărcii cu 18 procente. BRD și Electrica au profitat de acest lucru și au urcat câte un loc în clasament.

Petrom, doar pe locul 4

Digi (RCS&RDS) și-a întârit valoarea brandului cu 24%, la 186 de milioane de euro, dar rămâne pe locul 5 în clasament.

Cea mai valoroasă marcă bancară din România rămâne Banca Transilvania, ocupanta locului 6, cu 148 de milioane de euro, în timp ce Bitdefender este vârful de lance al tehnologiei din România, cu 118 milioane de euro.

Petrom ocupă locul 4, fiind în urma retailerului Dedeman, care are o valoare de 303 milioane de euro, în timp ce al doilea cel mai puternic brand din România este eMAG, cu o valoare a mărcii de 458 de milioane de euro.

Cea mai abruptă cădere în Top 50 a avut-o Televiziunea Română, care a ajuns la coada clasamentului, pe locul 49, după ce anul trecut era pe poziția 24.