Brand turistic pentru București. Cum va fi promovată Capitala în străinătate

Viaţa de noapte din Centrul Vechi, zona verde a oraşului, Palatul Parlamentului şi muzeele. Acestea vor fi atracțiile cu care Bucureștiul va fi promovat în străinătate, începând cu acest an, de când Capitala va avea propriul brand turistic.

Anunțul a fost făcut de Călin Ile, vicepreşedintele Asociaţiei pentru promovare și dezvoltare turistică a Bucureștiului.

Potrivit lui Călin Ile, promovarea Capitalei în afara ţării va avea ca principale direcţii viaţa efervescentă din oraş – Centrul Vechi, influenţa comunismului şi existenţa celei mai mari clădiri din Europa – Palatul Parlamentului, părţile de autentic românesc – cu Muzeul Satului şi Muzeul Ţăranului, zona verde a oraşului, cu lacurile sale şi chiar şi mitul Dracula.

„Putem promova viaţa culturală, Festivalul Enescu, arhitectura şi istoria oraşului, împrejurimile Bucureştiului şi multe altele. Toate însă trebuie asamblate de către specialişti, iar acest lucru se va întâmpla în curând”, a declarat Ile, pentru mediafax.ro.

Reprezentantul Asociației a mai spus că, în prezent, cel mai important punct de atracţie pentru străini este reprezentat de modul de viaţă al bucureştenilor şi că românii sunt prietenoşi şi mulţi dintre ei vorbesc limbi străine.

În acest context, străinii care vin în Bucureşti pleacă, în general, cu o impresie mai bună decât cea avută la sosire.

Pe de altă parte, turiştii străini care ajung în Bucureşti sunt nemulţumiţi că lipseşte un sistem de informare pietonal, cu hărţi, mai ales în zona Centrului Vechi şi că nu există un calendar al evenimentelor promovat din timp, care să conţină şi programul muzeelor şi spectacolelor de cultură.

Un alt motiv de nemulţumire pentru străini este situaţia taxiurilor din oraş, atât transferul de la Otopeni, cât şi eventualele curse prin oraş, mai ales noaptea, turiştii considerând că acestea sunt un factor de risc şi stres pentru ei.