Apare o nouă materie pentru liceeni: Adolescență și autocunoaștere

FOTO: congerdesign/Pixabay.com
FOTO: congerdesign/Pixabay.com

Un ordin al Ministrului Educației Naționale, Liviu Pop, publicat în Monitorul Oficial, va duce la înființarea unei noi discipline opționale pentru învățământul liceal: ”Adolescență și autocunoaștere”.

Noua materie va fi studiată timp de doi ani, în oricare dintre cele patru clase din învățământul liceal, timp de o oră pe săptămână. Opțiunea pentru această disciplină poate fi realizată la orice filieră și profil de liceu, se menționează în documentul publicat în Monitorul Oficial.

”Programa școlară propune o abordare cu valențe interdiciplinare, prin care se cultivă o atitudine pozitivă față de viață și preocupările specifice adolescenților”, se precizează în ordinul de ministru, care își propune ”facilitarea adaptării tinerilor la cerințele societății și dezvoltarea lor morală și spirituală armonioasă”.

În nota de prezentare, Ministerul Educației Naționale intră în detaliile adolescenței și autocunoașterii:

”Adolescența este o perioadă în care personalitatea devine pe de-a întregul pregătită să își asume propria ascensiune personală. Gestionarea emoțiilor, atenția personalizată acordată aspectelor legate de resorturile sufletești, valorificarea bogatului potențial creativ de care dispune tânărul, asigurarea echilibrului psihosomatic și motivația psihologică pentru a înțelege viața cu toate provocările constituie obiectivele care stau la baza construcției disciplinei opționale pe care o propunem liceenilor”.

Structura programei școlare pentru ”adolescență și autocunoaștere” include următoarele elemente:

– compentențe generale
– competențe speciale și conținuturi
– valori și atitudini
– sugestii metodologice

Noua materie va atinge, printre altele, următoarele subiecte:

– Recunoaștere unor aspecte de ordini fiziologic, social, emoțional și moral-valoric specifice perioadei adolescenței
– Explorarea unor căi de acțiune care pot contribui la îmbunătățirea stimei de sine
– Argumentarea importanței responsabilității, inclusiv la nivel social, în relaționarea cu ceilalți
– Asumarea unui set de valori și norme de comportament care contribuie la o dezvoltare sănătoasă a adolescentului
– Explicarea impactului comportamentelor de risc și a influențelor unor factori perturbatori în dezvoltarea firească și pozitivă a adolescentului.

Metodele de evaluare orale la disciplina ”adolescență și autocunoaștere” vor fi centrate pe discuții de grup, dezbateri, conversație în perechi, în timp ce probele scrise vor viza mai ales capacitatea de reflecție a elevilor asupra problematicii adolescenței.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here