Succes la 26 de ani: O româncă are compania ei în Silicon Valley

anda gânscă
Foto: Pagina de Facebook Anda Gânscă

Anda Gânscă a plecat la 18 ani din Cluj-Napoca pentru a studia la Universitatea Stanford. După absolvire, a creat o aplicaţie de analiză statistică despre care presa internaţională spune că va revoluţiona pieţele globale ale publicităţii şi ale media online. Acum, la 26 de ani, tânăra este CEO al platformei sociale pentru opinii Knotch și lucrează în Silicon Valley, relatează businessmagazin.ro.

Anda a fondat Knotch în anul 2012, împreună cu o prietenă, revoluţionând modalităţile de măsurare a efectului generat în rândul publicului de conţinutul media. Veniturile companiei nu sunt publice, iar Gânscă este discretă în ce priveşte cifrele acesteia din cauza clauzelor de confidenţialitate convenite alături de partenerii implicaţi. Însă publicaţiile internaţionale vorbesc despre o finanţare de 1,5 milioane de dolari de la Universitatea Stanford şi de la companiile de investiţii Great Oaks Venture Capital şi Greylock Partners, obţinută în 2013.

Anul acesta, platforma a mai obţinut o finanţare de 4 milioane de dolari de la aceiaşi investitori, la care s-a adăugat şi banca de investiţii Allen & Company.

La terminarea liceului, în 2007, tânăra clujeancă era hotărâtă să studieze în străinătate. Așa că a aplicat la 15 universități din lume. A fost acceptată la mai multe universităţi din Statele Unite ale Americii, prima sa opţiune fiind studiul filosofiei în cadrul Universităţii Brown. Însă un telefon primit de la o profesoară a Universităţii Stanford din California a determinat-o să îşi schimbe alegerea iniţială.

„Asta este o şcoală de antreprenori, tu eşti antreprenor, trebuie să vii aici”, i-a spus profesoara.

Pasionată de informatică şi de matematică, Anda a descoperit la Stanford o nouă disciplină: statistica: „Când m-am dus la primul curs avansat de statistică, eram singura studentă din sală pasionată de ce ne povestea profesorul, aşa că am hotărât că trebuie să fac ceva în sensul acesta”.

„A înţelege dacă un articol are efectul scontat este complex”

După ce a absolvit facultatea în 2011, a început să se uite la piaţă „cu ochiul unui investitor” și și-a dat seama că nu există modalităţi eficiente de a strânge date.

Mai exact, compania sa a devenit o unealtă nouă în domeniul advertisingului, utilă în contextul în care marile branduri au realizat că reclamele tradiţionale de tip banner folosite pe site-urile unor publicaţii nu funcţionează, au o rată de click de 0,1%, motiv pentru care aceasta nu este o modalitate ideală de a ajunge la audienţă şi de a o convinge de un anumit mesaj.

Anda Gânscă a observat că marile companii trec printr-o schimbare de mentalitate, iar modul cum investesc banii în crearea de conţinut se axează pe un conţinut similar cu cel editorial. În contextul în care ei investesc în a crea acest tip de conţinut, au nevoie de o modalitate de a studia impactul pe care îl are un mesaj transmis în acest fel.

anda gânscă
Foto: Pagina de Facebook Anda Gânscă

Prin intermediul Knotch, companiile analizează comportamentul utilizatorilor pe platformele publicaţiilor media, colectează datele legate de acest comportament şi oferă o viziune de ansamblu asupra gradului de participare a audienţei.

„A înţelege dacă un articol are efectul scontat este complex, există date care ţin de modul în care participă, dacă sunt atât de prinşi de conţinut încât să răspundă, timpul petrecut, numărul de share-uri şi comportamentul pe reţelele sociale“, explică antreprenoarea.

Platforma sa are trei tipuri de clienţi: marile branduri, plătitoarele de conţinut, agenţiile de advertising care lucrează cu marile branduri, şi publicaţiile. Aplicaţia îi ajută pe cei care au plătit pentru realizarea conţinutului să afle dacă acesta s-a ridicat la nivelul aşteptărilor.

Pe lista celor mai promițători antreprenori, alături de Mark Zuckerberg

În prezent, compania pe care o conduce are două birouri, unul în San Francisco, dedicat echipei de produs, şi altul în New York, unde lucrează echipa care se ocupă de relaţiile cu clienţii, de marketing şi de PR.

Anda lucrează acum cu zece angajaţi care au diferite naționalități: americană, slovacă, australiană, franceză și română.

„Toţi sunt foarte talentaţi, fiecare inginer știe să codeze în toate limbajele de programare posibile“, a mai povestit ea pentru businessmagazin.ro.

Recent, tânăra a fost nominalizată de publicaţia americană „Inc” pe lista celor mai promiţători antreprenori, listă în care a stat alături de Mark Zuckerberg şi de Elizabeth Holmes.

„Este mai mult o recunoaştere a eforturilor, nu neapărat a succesului. Am mulţi prieteni care au apărut aici, este apreciat faptul că avem curajul de a crea start-up-uri care să se lupte cu cele mai mari companii, despre asta este vorba, despre nişte copii care se luptă cu giganţii din industrie şi cât de cât câştigă”, a mai spus antreprenoarea.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Locuri de muncă în Marea Britanie. Se caută oameni pentru bucătărie, șoferi sau asistente
Locuri de muncă în străinătate. Se caută bucătari, ospătari, măcelari, îngrijitori
Cele mai bune oferte la produse de grădinărit