Olimpic depunctat pentru că a rezolvat o problemă altfel, chiar dacă într-un mod corect

alexandru pascu
Foto: Captură Digi24

Alexandru Pascu, un elev de clasa a VIII-a din localitatea Băileşti, judeţul Dolj, i-a pus în încurcătură pe profesorii de matematică după ce la Olimpiada Județeană a rezolvat o problemă altfel decât era în barem, chiar dacă într-un mod corect, relatează Digi24.ro.

Elevul a fost depunctat pentru că a dat o soluţie diferită și abia după intervenţia celor de la Ministerul Educaţiei tânărul a primit punctajul şi s-a calificat la faza naţională a Olimpiadei de Matematică.

Alexandru Pascu are 15 ani și este elev la școala nr. 5 din municipiul Băilești. Pe 18 martie a participat la faza județeană a Olimpiadei de Matematică. La problema de geometrie, Alexandru a găsit o altă soluție decât cea din baremul stabilit de Ministerului Educației.

Alexandru a fost convins că rezolvarea pe care a dat-o este una corectă. A fost uimit când a văzut subiectul nu i-a fost punctat, așa că a depus contestaţie: „A fost puţin surprinzător, adică eu mă aşteptam să primesc dacă nu maxim, aproape de maxim pentru că făcusem şi ştiam că explicasem foarte bine”.

Unul dintre profesorii din comisia de evaluare a explicat că a corectat conform cu baremul impus de minister. Prin urmare, Alexandru a primit la prima corectură 0 puncte pentru acel subiect. Preşedintele executiv al Olimpiadei de Matematică, faza judeţeană, a declarat că greșeala nu este a corectorilor, ci a ministerului.

După ce Ministerul Educaţiei a trimis răspunsul la contestaţie şi a recunoscut drept corectă soluţia dată de Alexandru, el a primit 4 puncte din 7 pentru problema respectivă şi s-a calificat la faza naţională.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.