Aeroportul Otopeni va avea un sistem de supraveghere cu recunoaștere facială

Aeroportul Henri Coandă sursa foto: Wikimedia Commons

Aeroportul Internațional Henri Coandă de la marginea Bucureștiului își propune instalarea unui sistem de recunoaștere facială și a unui centru cu date video.

Compania Aeroporturi Bucureşti, aflată în portofoliul Ministerului Transporturilor, a lansat o licitaţie pentru modernizarea, retehnologizarea şi extinderea sistemului de supraveghere cu circuit închis al Aeroportului Henri Coandă Otopeni, scrie Economica.

Aeroportul va finanța lucrările de modernizare, care ar trebui să fie gata în cel mult doi ani de la atribuirea contractului, din fonduri proprii. Licitaţia a mai apărut în sistemul de achiziţii publice la sfârşitul lunii octombrie, dar a fost anulată pe 8 noiembrie. Licitația a fost relansată în urmă cu câteva zile.

Sistemul de supraveghere video va acoperi și zone care în prezent nu sunt urmărite de camere, cum ar fi parcările, hangarul Tarom și salonul oficial al Aeroportului Internațional Henri Coandă.

Aeroportul Otopeni va avea sisteme de recunoaștere facială, de recunoaștere automată a numerelor de înmatriculare, un centru de date video și un sistem inteligent de analiză video. Potrivit anunțului, se vor folosi doar ”echipamente și componente de ultimă generație”. Compania aşteaptă oferte până la 10 ianuarie 2018.

Cel mai important aeroport care deservește Capitala este tot mai aglomerat.

Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a înregistrat în prima jumătate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, în creştere cu circa 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Până la finalul anului, traficul total pe Aeroportul Internațional Otopeni ar putea depăși 12 milioane de pasageri.

În 2016, aeroportul din Otopeni a înregistrat 10,98 milioane de pasageri, în creştere cu 18,3% faţă de anul precedent.

„Pentru Henri Coandă am propus mai demult soluţia construirii unui terminal nou. În decembrie, pe Henri Coandă, am aşteptat o oră şi jumătate. Apar, în ore de vârf, zone de gâtuire a traficului, la filtre, la controlul paşapoartelor”, spunea, în urmă cu câteva luni, preşedintele Asociaţiei Piloţilor şi Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here