5 obiecte extrem de utile care nu trebuie să lipsească dintr-un birou modern

Fie că mergeți la birou într-o companie mare, într-o firmă mică sau v-ați transformat o cameră din locuință în birou, organizarea acestuia este foarte importantă deoarece el joacă un rol esențial în conturarea imaginii firmei sau a organizației pe care o reprezentați.

De la sistemele de afișare la pixuri, toate sunt importante atunci când vreți să creați o imagine frumoasă pentru o companie sau pentru o instituție. Așadar, nu este bine să le lăsați la voia întâmplării.

Iată 5 lucruri utile care vă vor ajuta să vă organizați biroul cât mai eficient, creând totodată un loc de muncă armonios pentru toată lumea:

1. Un ecran de proiecție este extrem de util într-o sală de conferințe, de întâlniri, dar și într-un birou mai mic, fiind o soluție elegantă care creează spațiu în plus chiar și într-o cameră mai îngustă, unde spațiul este limitat.

Dacă pereții biroului sunt ocupați de rafturi, tablouri, rame foto, hărți sau piese de mobilier, atunci ecranul de proiecție este soluția perfectă pentru prezentări și întâlniri de afaceri. În plus, un ecran de proiecție va conferi biroului un aer mult mai elegant decât proiectarea imaginilor pe un perete gol, care poate avea mici denivelări sau imperfecțiuni care deformează imaginile și textele prezentate.

ecran de proiecție birou
Foto: officedirect.ro

2. Un videoproiector este un alt instrument de care aveți nevoie într-un birou. Atunci când alegeți un videoproiector, asigurați-vă că știți unde anume vreți să îl montați și că va avea loc în biroul dumneavoastră.

Documentați-vă înainte să alegeți un videoproiector și asigurați-vă că știți răspunsul la următoarele întrebări:
* Ce rezoluție are (HD, full HD, 1080p sau mai mică)?
* Are sau nu conectivitate la internet? Dacă da, despre ce tip de conectivitate este vorba?
* Are funcții de mărire a imaginilor?
* Ce consum de energie are?
* Care este diagonala maximă a imaginii? Dar cea minimă?
* Care este durata de viață a lampei?
* Ce greutate are aparatul?
* Ce accesorii sunt incluse? (de regulă, accesorii precum telecomanda, laser pointer, cablu de alimentare și cablu VGA ar trebui să fie incluse în preț)

videoproiector birou
Foto: William Hook (Flickr / Creative Commons)

3. Instrumentele de scris sunt și ele foarte importante într-un birou: pixurile, stilourile și alte instrumente de scris alese pentru birou contribuie foarte mult la imaginea firmei, a companiei, a organizației sau a instituției etc pe care o reprezentați.

Pentru semnarea și parafarea contractelor, a înțelegerilor și a actelor importante puteți alege pixuri de lux ce se remarcă prin calitate, eleganță și design. În plus, ele se pot transforma și în cadouri de business foarte inspirate pentru partenerii de afaceri. Pixurile de calitate nu sunt automat și scumpe și pot fi cumpărate și la prețuri de 15-35 de lei.

pixuri birou
Foto: officedirect.ro

4. Deoarece sistemele de afișare sunt foarte importante într-un birou, este bine să aveți la îndemână și un flipchart, în afară de un videoproiector și de un ecran de proiecție. Un flipchart vă va fi foarte util atunci când vreți să exemplificați ceva anume, să enumerați, să faceți o listă scurtă cu obiective sau să desenați un grafic.

Flipcharturile pot fi de diferite tipuri: magnetice, din sticlă, fixe, mobile etc. Dacă jobul sau afacerea dumneavoastră presupune mobilitate, este indicat să alegeți un flipchart mobil, adică o combinație între o tablă magnetică și un suport la care se pot atașa foi de hârtie.

Optând pentru un flipchart 2×3, care este prevăzut cu două brațe laterale, beneficiați de o suprafață de prezentare mărită.

flipchart birou
Foto: officedirect.ro

5. Și, atunci când vreți să vă puneți la punct biroul, nu uitați de dulapurile metalice. Sunt soluția ideală pentru un sediu de firmă, de companie sau de instituție. Aici pot fi așezate, în ordine, toate dosarele ce conțin acte și diferite tipuri de contracte, cronologic sau tematic, în funcție de nevoi.

Spre deosebire de rafturile libere, dulapurile metalice au avantajul că ascund privitorilor toate aceste dosare care altfel pot crea impresia de aglomerație și de dezordine. În plus, un mediu de lucru aerisit va contribui pozitiv și la starea de spirit a angajaților.

dulapuri metalice birou
Foto: officedirect.ro

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.