20.000 de euro pentru elevii și studenții români cu idei de afaceri

compania anului 2015
Foto: Pagina de Facebok Junior Achievement România

Tinerii români care au idei bune de afaceri și spirit antreprenorial au șansa să câștige finanțări pentru proiectele lor în cadrul competiției Compania Anului 2015.

Elevii de liceu și studenții se mai pot înscrie în program până la 15 martie, iar echipele
calificate vor beneficia de mentorat din partea unor companii precum Visa România, Citi, General Electric, Metro, Romanian-American Foundation, Enterprise Investors, EY, Hyundai Auto România, SAP România și Amway.

Cu ajutorul consultanților, elevii vor învăța cum să pregătească lansarea unei afaceri, cum să construiască produsul sau serviciul cu resurse puține, cum să facă o planificare financiară pentru a reduce riscurile și cum să prezinte afacerea unor investitori.

Echipele câștigătoare vor fi premiate cu finanțări pentru lansarea proiectelor în valoare totală
de peste 20.000 Euro, acordate de Romanian-American Foundation și de Hyundai Motor Europe, și cu premii speciale și burse pentru a reprezenta România în competițiile de antreprenoriat organizate la nivel european: European Company of the Year – secțiunea elevi, de la Berlin (iulie 2015) și
Europe Enterprise Challenge – secțiunea Studenți, de la Lisabona (iulie 2015).

Competiția „Compania Anului 2015” este un program internațional care se adresează elevilor și studenților, fiind derulat de organizația Junior Achievement (JA) România.

Câștigătorii vor fi anunțați în cadrul unui eveniment organizat la Ateneul Român.

De ce e nevoie de o cultură antreprenorială încă de pe băncile școlii

„Antreprenorii, în special cei tineri, sunt vitali pentru economia de astăzi. Ei au energie, se pot adapta mai bine schimbărilor constante și tendințelor pieței, sunt cei care pot aduce o valoare adăugată și, mai ales, sunt la vârsta la care își pot asuma mai ușor riscuri. Crearea unei culturi antreprenoriale încă de pe băncile școlii devine astfel o necesitate și trebuie înțeleasă nu numai de tineri, dar și de companiile care trebuie sa fie tot mai aproape de mediul educațional”, a spus Dorin Călin, manager în cadrul JA România.

La ediția 2014, câștigătoarea competiției la secțiunea elevi a fost echipa Experimento de la
Colegiul Național Nicolae Iorga din Vălenii de Munte, care produce truse educaționale pentru
experimente de fizică, în timp ce la secțiunea studenți, a câștigat echipa Bre., de la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii, București, ce promovează arta și cultura românească prin produse, evenimente și workshop-uri.

Ideile de afaceri pot fi înscrise în competiție până la 15 martie 2015 pe www.startup.jaromania.org (studenți), respectiv www.companiaanului.ro (elevi).

Programul de antreprenoriat al Junior Achievement urmărește dezvoltarea competențelor
antreprenoriale ale tinerilor de 15 – 30 de ani din România. La nivel european, programul se
derulează în 34 de țări și a fost declarat de către Comisia Europeană “model de bună
practică în educația antreprenorială”.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Piesă medicală extrem de utilă, creată de un român. A învățat totul singur, de pe net
Un arheolog susține că a descoperit casa în care Iisus a copilărit
Concurs despre ora de religie. Mănăstirea care le oferă elevilor premii de 5.500 de lei

output_Odsky7

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.